Våffeldan

Hej alla glada!

Har ni ätit mycket våfflor idag? Det har jag, eller i alla fall 1:) Praoar ju på en veterinärstation och de gjorde våfflor.

Idag skulle jag ha hängt med Ungerska veterinären till Skoltrött, så jag skulle antagligen inte hinna äta lunch på skolan, skulle ju spela flöjt till 11.10 o han sa att han nog han vänta på mig.
Det var lite irriterande,det här med maten eftersom jag hade tänkt ta med mig en drickyogurt men sen beslöt att jag skulle hinna äta. I alla fall så ringde jag till datanissen och bad honom lämna min drickyogurt, men det hann han tydligen inte, sen sms jag Plumkin men hon kunde inte gå ifrån...
Typiskt tänkte jag men sen så hörde jag med min superbraiga hörsel, att Portogisiska veterinären ville ha glass, jag satt och samlade mod och klämde ur mig, att jag kunde köpa glass, då skulle jag ju komma iväg till ica o kunna köpa en ny drickyogurt, smart tänkt va?

När jag väl var inne på Ica så hämtade jag en drickyogurt och sen skulle jag välja vaniljglass, han ville inte ha något med "fejk" vanilj så jag köpte en med vaniljstänger, sen insåg jag att han antagligen ville ha tillbaka det som blev över så röd om kinderna så frågade jag om jag kunde betala dem som två varor, vilket jag kunde, jag tog två fryspåsar och knöt ihop dem för att sedan traska tillbaka.

Jag satte på min musik, Leave out all the rest-Linkin Park, bra låt, men när jag gick över snön så insåg jag att den tystnade, när jag spetsade mina superöron så hörde jag att det lät från snön, så jag, mitt nöt hade tappat mobilen i snön, tog upp den o den funkade, när jag kom in så stekte skånska vererinären våfflor och dessa åt jag med drottningsylt.

Chefen hade lämnat en halv våffla på tallriken men när skånska veterinären tog den så sa han: "Stopp den är min" varav S Vet. hoppade till o sa förlåt, men då förklarade chefen att han bara skojade, man måste uppleva det för att förstå.

Sen åkte jag och spelade, när jag var klar så skyndade jag mig tillbaks till kliniken där jag fick göra att Ungerska veterinären inte var tillbaka än, typiskt på lunchen tänkte jag men satt mig ner och mumsade på min substitut mat, efter ungefär en timme så sa chefen till mig att U Vet. antagligen hade glömt mig, tack säger man bara, då hade jag köpt en drickyogurt och missat min goda gulaschsoppelunch och så var han inte där, han hade glömt mig, grrr.

Sedan rullade allt på, vid sista besöket så var det en kvinna som frågade om jag läste till veterinär, när jag svarade att jag bara gick i 8:an så sa hon: "Oj, jag trodde du läste i Skara eller något sånt" Man tackar man tackar, hur gammal är man egentligen om man läser till veterinär i Skara?

Over and Out

Luggis
Kommentarer
Postat av: Leo

Har för mig att du läste leonitaegzona.blogg.se? I sånna fall, Im back med en ny egen blogg! :)

2009-03-25 @ 16:40:52
URL: http://lilleos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback