Stockholms resan

Hejsan alla glada!

Nu sitter jag i mitt extremt stökiga rum, borde verkligen städa, men det känns inte särskilt lockande.

Stockholm var härligt, teatern var ytterst bra och gulaschsoppan ska vi bara inte tala om, mums :)

Teatern hette "De muntra fruarna i Winston" utav *trumvirvel* William Shakespear

Handlingen gick i det stora hela ut på att två fruar skulle skoja med en adelsman som hade skrivit kärleksbrev till dem båda! De bestämde sig för att straffa honom och få honom utskämd, vilket de lyckades ganska bra med, första gången han skulle träffa en av dem så blev han utkörd i en tvättkärra och sedan iknuffad i vatten, andra gången så fick han klä ut sig till kvinna och ta emot stryk från Mrs. Fords man.

Det var väldigt roligt att åka buss, Plumkin och jag satt ganska långt bak och så var det några nior som drog "skämt"?

Typ som de här:

1. Du står i ett rum med fyra väggar, vilken färg har väggen på höger sida?

2. En kille håller i höger hand en nyckel, i vänster en flaska, vad har han i fickan

3. En kille håller en nyckel i vänster hand, vad går nyckeln till?

4. Du går in i ett rum med en massa glaskulor, risken att du ramlar är 12%, hur många kulor finns det?

5. Du står i mitten av en tunnel, hur lång är tunneln?

Tror ni er veta svaret? Gissa hej vilt! Så kommer de rätta svaren imorrn!

Det var knappt någon som gissa rätt och då stönade de och sa "men det är ju sååå logiskt"
Plumkin och jag fattade ingenting, imorrn kommer lite roliga gåtor :D

Over and out

Luggis
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback