Städdag

Hej alla glada!

Idag har varit en ganska jobbig men endå? ändå? rolig dag.

Morgonen började med att jag drömde en dröm, jag och mamma var med på någon utflykt uppe i fjällen tror jag, och plötsligt kom det en massa änder emot oss, alla började springa och jag också, men jag ramlade och bad mamma hjälpa mig upp, det gjorde hon inte, jag tittade bakåt och såg att änderna hade blivit gäss, plötsligt hjälpte mamma mig upp, men sedan ramlade hon på mig så att mitt ansikte trycktes ner i snön, sen sprang vi upp på ett däck och började dansa.
Plötsligt utbrister guiden som hade en hund med sig: Nu får vi lite mer underhållning, varav han pekar mot ett ställe i skyn där en hundätande fågelhund flyger, fågelhunden ser ut som en hund med vingar och när den kommer emot oss så springer jag och gömmer mig under något med tak, plötsligt hör jag en duns på taket och vaknar med hjärtat i halsgropen...

Det var enligt mig en läskig dröm :/

Sedan åkte jag iväg på städdag, hade egentligen tänkt stanna hemma så när Plumkin frågade om jag ville åka med dem så svarade jag att jag inte visste om jag kunde, fast mina planer gick åt pipsvängen när brun utan sol frågade om jag ville åka med henne, dansnissan, hon skulle redan hämta upp räddharen så det var inga problem att plocka upp mig med, typiskt, fast det blev ganska kul endå? ändå? De sa att mitt hår var fint, Hoppetossan hade lockat det igår, då blev jag glad:)

Väl där så stod jag och skurade i vårt domartorn och seketeriat, fanns en hel del döda flugor o getingar, isch, när jag var i seketeriatet så blev jag efter ett tag övergiven då började jag lyssna på musik, när jag stod där och sjöng för mig själv så stack plötsligt Plumkin fram huvudet och skrämde mig, aja baja!

Sedan tvättade jag fönster medan Plumkin o Stalkern sysslade med att kasta Plumkins mobil istället för att jobba, leken slutade när Stalkern skulle kasta mobilen till mig som inte var beredd på ett så hårt skott, mobilen flög i väggen o Plumkin lade undan den, sedan stod jag och hoppade för att nå längst upp och det måste ha sett väldigt kul ut o dansade lite.

Stalkern lekte med ett spö och jag tog det och sa att hon skulle hämta en kvast så att jag kunde städa upp efter henne innan dansnissan fick spunk över sitt nysopade golv, det var två stora sandhögar.
Funkade nästan tils stalkern insåg att jag inte skulle slå henne, då började hon jaga mig och när jag stannade, kom på att jag faktiskt hade övertag så lyckades hon ta spöet, klubbchefen såg oss och vi fick bära tunga grejor...

Just nu sitter mamma och läser min kemiuppsats, den blev ganska lång, närmare bestämt ungefär 50 handskrivna sidor, nu ska den bara skrivas rent, gör nog det uppe i norr, ska åka till min farmor o farfar med datanissen.

Jag är lite små sur just nu för jackan jag ville ha fanns inte i den färg jag ville ha, bara i tråkigt beige o svart, jag ska ha en blå, men Pulvret ska kolla efter det i Göteborg :)

Over and Out

Luggis
Kommentarer
Postat av: Anonym

50 sidor, hoppla! Min är typ 3 sidor, den är inte klar dock... :-)



// Stalkern

2009-04-10 @ 14:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback